Læring og utvikling gir motivasjon

St1 Norge har utviklet et omfattende lederutviklingskurs for butikksjefer på sine Shellstasjoner. Kurset startet opp i august 2023, og nå har alle de 139 som meldte seg på gjennomført den tredelte læringsreisen med suksess.

De tre elementene i opplæringen bestod av fysiske samlinger, e-læringsmoduler og hjemmearbeid. Alt for å tilrettelegge for gjennomføring i kombinasjon med en ellers hektisk hverdag.

"Vi har tre hovedmål for stasjonene våre i Norge: tilfredse kunder, fornøyde ansatte, og ansvarlig drift. For å oppnå disse målene, prioriterer vi læring og utvikling. Vi tror at økt kompetanse fører til økt engasjement og fremmer profesjonell ledelse. Til slutt mener vi det gjør oss til det foretrukne valget for våre kunder," sier Øyvind Andreassen, som har ansvar for bemannede stasjoner og regionsnettverket i Norge. St1 Norge driver omtrent 300 Shell-stasjoner under en merkevarelisensavtale, hvorav 220 av dem er bemannede stasjoner.

Øyvind Andreassen

I desember mottok de 139 stedssjefene diplomer som et bevis for gjennomføring av lederutviklingskurset. Sigrid Louise Philippart, strategi- og kommunikasjonssjef for retail i St1 Norge, sto i spissen for programutviklingen og uttrykker stolthet over lederne sine prestasjoner.

"Våre butikksjefer leder team i et mellomstort selskap som fungerer som kritisk infrastruktur. Kravene på en moderne energistasjon er mangfoldige og krever kontinuerlig lederutvikling. Dette kurset gir alle ledere like muligheter for vekst," understreker hun.

Sigrid Louise Philippart, strategi- og kommunikasjonssjef for retail i St1 Norge

 

arrow-right
Forrige
St1 går videre med ammoniakkprosjekt - inngår opsjonsavtale med FeFo om leie av næringsareal

26.01.24

Neste
St1 og SCA starter storskala produksjon av fornybart drivstoff i Göteborg

10.04.24

Relaterte artikler

Les alt