Et drivstoffkort kommer som regel med mer enn bare rabatt på drivstoff. Vi går igjennom hvordan din bedrift kan ta full utnyttelse av drivstoffkortet ditt.
Dersom du har en bedrift med en eller flere biler så er det vanlig praksis hos flere at bedriften har egne drivstoffkort som man tar i bruk når man skal fylle drivstoff på bilen. Dette er rett og slett fordi med et drivstoffkort får man unike rabatter på drivstoff.
Men hvilke andre goder kan man ta utnytte av med et drivstoffkort?
- Kundeportal
- Fylle på truck stasjoner
- Sikkerhet
- Kjøpskategorier
1. Bruk kundeportalen
Med kundeportalen for ditt drivstoffkort får man som eksisterende kunde tilgang til tjenester. nedlastbare filer og kundespesifikk informasjon som er relatert til drivstofforbruket for din bilpark.
Med kundeportalen til ditt drivstoffkort kan du blant annet hente ut drivstoffakturaer, lage rapporter, skru på alarmer og digital administrasjon av drivstoffkortene til bilparken.
Fakturakopier
Med faktura i din kundeportal betyr det at du kan hente ut fakturakopier for ditt månedlige forbruk av drivstoff. Både digitalt og ved nedlastbare filer.
Fordelen med dette er at du full oversikt over hvor mye drivstoff du bruker for din bilpark og se historikken over forbruket ditt.
Da får du oversikt over hvor mye du betaler og enkel tilgang til hva du skal betale og når - til enhver tid.
Her er guide om hvordan du kan hente ut fakturakopier i Shell Fleet Hub.
Hent ut rapporter
Fordelen med å hente ut rapporter kan du enkelt få oversikt over kostnader og kortbruk i de forskjellige aspektene av driften.
Du kan blant annet se alle kortaktiviteter og forbruksrapporter på alle eller et bestemt kort, se hvor mange liter drivstoff og andre typer drivstoff som AdBlue som har gått med til bilparken og, ikke minst, andre produkter og kjøp m.m.
Administrasjon av kort
Administrer alle kortene som tilhører bilparken gjennom kundeportalen med et par tastetrykk.
Her får du full oversikt over alle kortene din bedrift har og du kan blant annet sperre kort, legge til nye brukere, hente ut nye kort, endre kortdetaljer, redigere kortgrupper m.m.
Her er guide om hvordan du kan kan bestille og-sperre kort i Shell Fleet Hub.
På denne måten får du fullstendig kontroll over alle drivstoffkortene du har liggende, og du kan enkelt håndtere kort og kortbruket knyttet til din bedrift når som helst i døgnet.
Her kan du lese mer om Shell sin kundeportal, Shell Fleet Hub.
2. Maks utnyttelse av rabatt – for truck kunder
Er du truck-kunde og har en bilpark med tyngre transport? Fyll på Shell sine 200 fyllepunkter som er egnet og har best fasiliteter for tungtransport for maksimal rabatt på drivstoff.
For fleet-kunder har du samme listepris og rabatt – hvor som helst.
Så husk, dersom du har tyngre kjøretøy i din bilpark – Fyll på truck stasjon.
Her får du en oversikt over Shell-stasjoner tilpasset for truck.
3. Sikkerhet i kortet
Sørg for å ha et drivstoffkort som er trygt å bruke og som er godt beskyttet mot mulige uregelmessigheter som for eksempel forsøk på svindel.
Dersom du har et drivstoffkort med Chip har du et kort som er mye mer sikret mot uregelmessigheter.
Mange drivstoffkort har magnetstripe som vi er kjent med på vanlige kredittkort og kan dermed være mer utsatt for eksempel svindel eller andre uregelmessigheter, sammenlignet med hvis du har chip i kortet.
Alle drivstoffkort fra Shell kommer med chip dersom du er Fleet -eller truck-kunde*
4. Bestem kjøpskategorier
Skreddersy helt egne kjøpskategorier til dine drivstoffkort.
En kjøpskategori er relativt selvforklarende – Det er de kategoriene du kan bruke kortet til å kjøpe drivstoff og tjenester med.
I kundeportalen kan du bestemme helt selv hvilke kategorier du vil at kortet skal brukes til. På den måten får du full kontroll over hvilke produkter og tjenester som kan bli kjøpt.
Dette kan bli tilpasset på kort nivå – det vil si at du kan tilpasse hvert eneste kort slik du ønsker det.