Årets «koppe-bonanza» starter nå

Hvert år setter Benedicte Lillejord opp sitt lille julestudio i et bittelite møterom i St1s kontorlokaler på Skøyen. Nå skal årets nøye utvalgte kopper fotograferes. Anledningen er vår svært så populære julekalender som tusenvis av Shellkunder knives om å vinne hver dag.

Det hele startet for seks år siden, og ble snart svært så populært. Hvert år er det nærmere 2 millioner som engasjerer seg i julekalenderen.

«Hver morgen fra første desember og frem til jul legger vi ut dagens to kopper på vår Instagram og vår Facebookside Shell-stasjoner Norge. For å være med i trekningen må folk legge igjen en kommentar, og daglig er det flere tusen som gjør det», forteller Benedicte som er digital markedsfører i St1.

Hun forklarer at det er et datasystem som trekker vinneren.

Allerede i august starter Benedicte planleggingen og begynner sin jakt på spennende og morsomme kopper, som hun kjøper inn fra både inn- og utland.

Enhjørningkopper

«Det er mange som kontakter oss for å finne ut hvor vi har fått tak i koppene. Og på forespørsel pleier jeg å røpe det», sier hun.

Det alltid er to kopper – enten like, eller som par.

«Det er jo alltid hyggelig å dele med noen, så det blir som et vennesmykke, bare i form av en kopp. Og så er vi jo litt ekstra opptatt av kopper hos oss, og har bevisst en kaffeavtale hvor folk kan bruke sin egen favorittkopp. Og så har det et miljøaspekt med at du ikke må kjøpe ny kopp hvert år», forklarer hun. Videre forteller hun at det også var en markedskampanje for denne kaffeavtalen som trigget ideen om julekalenderen.

Froskekopper

«Stadig flere kunder henvendte seg til oss og ville kjøpe de kreative koppene fra plakatene som skulle illustrere kundens frihet til å bruke sin egen kopp. Da startet jakten på morsomme og rare kopper som vi hvert år gir bort i julekalenderen».

På spørsmål om hun har en egen favorittkopp blant årets 24 par kopper synes hun det er vanskelig å velge.

«Jeg liker spesielt støvelen da jeg tror den kan være perfekt til varm kakao. Og så er jeg skikkelig Friends-fan, så Friendskoppene kommer høyt opp på min liste. Ellers er jo gjengangerene «frosken» og «enhjøringen» noen jeg liker veldig godt», avslutter hun.

Støvlekopper

Vil du være med i årets julekalender finner du den på vår Instagram og på Facebook, «Shell-stasjoner Norge» fra og med 1. desember.

arrow-right
Forrige
St1 Investerer i solenergi

29.11.23

Neste
Aneo, HitecVision and St1 join forces with the intention to consolidate ownership in Biokraft International, which would trigger a mandatory bid obligation

18.12.23

Relaterte artikler

Les alt